مدى توافر مواصفات معلم المستقبل لمعلمي الحاسب الآلي للمرحلة المتوسطة في المملکة العربية السعودية في ضوء رؤية السعودية ٢٠٣٠ The Availability of the Specifications of the Future Teacher for Middle School Computer Teachers in the Kingdom of Saudi Arabia In light of 2030 vision

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

محاضر تقنيات التعليم جامعة جدة بالمملکة العربية السعودية

المستخلص

المستخلص:

هدفت الدراسة إلى التعرف على مدى توفر مواصفات معلم المستقبل لمعلمي الحاسب الآلي للمرحلة المتوسطة في المملکة العربية السعودية، حيث تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي باستخدام أداة الاستبانة الالکترونية على عينة بلغت ٤٥ معلماً ومعلمة للحاسب الآلي في المرحلة المتوسطة، وتم تقسيم المواصفات إلى مواصفات تخصصية ومواصفات مهنية، وتوصلت نتيجة إلى توفر المواصفات التخصصية والمهنية بمستوى عالي لدى عينة البحث، وفي ضوء نتائج الدراسة تم تقديم بعض التوصيات المهمة.
Abstract:
The study aimed to identify the availability of the specifications of the future teacher for middle school computer teachers in the Kingdom of Saudi Arabia, where the descriptive analytical method was used using the electronic questionnaire tool on a sample of 45 male and female teachers in the middle stage, and the specifications were divided into specialized specifications and professional specifications And as a result, the specialized and professional specifications were available at a high level for the research sample, and in light of the results of the study, some important recommendations were presented.

الكلمات الرئيسية