استخدام المحطات التعليمية لتنمية بعض عادات العقل والذکاء الوجداني لدى طلاب المرحلة الثانوية الزراعية Using Scientific Stations Strategy on the Development of Habits of Mind and of Agricultural Secondary School Students

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية التربية

المستخلص

المستخلص:

الهدف من البحث:هدف البحث الکشف عن أثر استخدام المحطات التعليمية لتنمية بعض عادات العقل والذکاء الوجداني لدى طلاب الصف الثاني الثانوي الزراعي في مادة تغذية الأسماک.استخدم الباحث مقياس للعادات العقلية، ومقياس للذکاء الوجداني. وبناءً على ما تقدم فقد أسفر البحث على النتائج التالية:وقد تبين من نتائج البحث قبول فروض البحث حيث أن استراتيجية المحطات العلمية أثرت على عادات العقل وذکاء الطلاب بالإيجاب مما أدى إلى تنمية عادات العقل والذکاء الوجداني في مادة الأسماک لدى طلاب الصف الثاني الثانوي الزراعي.
ABSTRACT
This research aimed at investigating the effect of Mind – Mapping Strategy on the development of visual thinking and the skills of dealing with medicinal and aromatic plants among (3nd year) agricultural secondary shool Students.The research sample consisted of (N=112) students chosen randomly and assigned into an experimental group (N=55) which studied physics using Mind – Mapping Strategy in Desouk agricultural secondary school, whereas the control group(N=57) studied the regular set course in Kafr El- Sheikh agricultural secondary school.There is statistically significant differences at The (0.01) level between the control and experimental groups on visual thinking test in favor of the experimental group.Statistically significant differences at The (0.01) level between the control and experimental groups on critical skills of dealing with medicinal and aromatic plants posttest in favor of the experimental group

الكلمات الرئيسية